Darmowa wysyłka od 250zł

Pomoce jogina

W praktyce jogi Iyengara są nieodłącznym elementem, w ashtandze z zasady się ich nie używa, ale tak naprawdę wszystko zależy od Ciebie. Znaczenie ma oczywiście wiele czynników takich jak typ jogi, który praktykujesz, Twoja forma i elastyczność, a także cel, jaki sobie stawiasz.

Wprowadzenie pomocy do praktyki na pewno przyczyniło się do upowszechnienia jogi. Paski, klocki, bolstery i inne akcesoria pomagają uczyć się nowych pozycji, a także wpływają na poprawę czucia własnego ciała. Są świetnymi kompanami początkujących, ale mogą towarzyszyć także zaawansowanym w trudniejszych asanach. Najczęściej używane pomoce to:

PASEK

Służy jako przedłużenie rąk, a tym samym poprawia nasz zasięg. Idealnie sprawdza się u osób z mniejszą elastycznością albo u początkujących. Jeśli jesteś bardziej zaawansowany/-a, możesz go wykorzystać w pozycjach balansowych lub relaksacyjnych. Każdy pasek do jogi wyposażony jest w sprzączkę, która umożliwia stabilne utrzymanie się w pozycjach. 

KLOCEK

Korkowy, drewniany albo piankowy – każdy z nich ma swoje plusy i minusy, ale o tym w kolejnym artykule. Może, podobnie jak pasek, zwiększać zasięg w sytuacjach, w których brakuje elastyczności np. w pozycjach stojących. Klocek może też być stabilnym podparciem w pozycjach odwróconych lub przy wygięciach do tyłu. 

BOLSTER

Idealnie sprawdza się jako pomoc w trudniejszych asanach, ale także pozwala na zrelaksowanie się po praktyce. Możesz położyć się na nim w relaksie i pozwolić na łagodne otwarcie klatki piersiowej albo oprzeć na nim ciało w pozycjach niskich. Jest też doskonałą podporą podczas medytacji. 

Na rynku można znaleźć różne rodzaje wypełnienia wałków. Najbardziej popularne to bawełna, której plusem niewątpliwie jest niewielka waga, co ułatwia przenoszenie bolstera. Nie układa się ona idealnie do ciała, a jeśli zapomnimy o przekładaniu wałka na różne strony, po pewnym czasie się spłaszczy.

Drugim bardzo popularnym wypełnieniem jest łuska gryczana. Naturalna, ekologiczna dodatkowo zawiera taniny, które działają przeciwzapalnie i antybakteryjnie, rutynę - wzmacniającą układ odpornościowy – oraz związki celulozowo-ligninowe umożliwiające utrzymanie niskiego poziomu wilgotności wypełnienia. Jej największym minusem jest waga. Ze względu na nią bolstery wypełnione gryką nadają się raczej do praktyki stacjonarnej.

WORECZEK NA OCZY

Nieduży, lekki i w dodatku mieści się do pokrowca od maty, możesz więc go zabierać ze sobą na praktykę poza domem bez żadnego problemu. Wypełniony mieszanką lawendy i siemienia lnianego idealnie dopasuje się do twarzy, da wytchnienie oczom, a delikatna lawendowa nuta ułatwi wejście w stan odprężenia. Dociążenie okolicy oczu i odcięcie dopływu światła sprzyja pełniejszemu zrelaksowaniu się. Jest idealny dla osób, którym ciężko przychodzi uspokojenie myśli i poleżenie chwilę bez ruchu, pozostanie w tu i teraz. 

RĘCZNIK

Może zastępować matę w podróży lub dopełniać ją podczas treningu w domu czy studiu jogi. Osobom bardziej pocącym się zapewni lepszą przyczepność do podłoża. Idealnie nadaje się także dla osób wypożyczających maty w studiach czy klubach fitness. Jego niewielka waga i gabaryty sprawiają, że świetnie sprawdza się także jako towarzysz treningów poza domem.

Pomocy jogina oczywiście można znaleźć znacznie więcej. Powyższe zestawienie to jedynie miniprzewodnik po najczęściej używanych akcesoriach. Pamiętaj, że to nie must havei że powyższa lista nie jest niezbędna do rozpoczęcia praktyki!

Udostępnij

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów