DARMOWA DOSTAWA NA TERENIE POLSKI OD 200 PLN | WYSYŁKA W 24H

Szukaj

Przewodnik po stylach jogi - Vinyasa i Yin joga

Magdalena, 17 marzec 2021
Przewodnik po stylach jogi - Vinyasa i Yin joga

VINYASA JOGA

To chyba najbardziej pojemny ze wszystkich stylów jogi – zajęcia vinyasy są tak różnorodne, że czasem aż trudno połączyć je z ich źródłem, czyli vinyasa kramą, także wywodzącą się bezpośrednio od Krischnamacharyi. Podstawowe założenie jest bardzo podobne jak w ashtandze – praktykujący wykonują sekwencje asan płynnie połączonych przez vinyasy/przejścia, a więc znowu kluczowy jest ruch zsynchronizowany z oddechem. Dziś w grafikach szkół jogi możemy znaleźć rozmaite rodzaje zajęć vinyasowych: bardziej intensywne, spokojniejsze, wzmacniające, rozciągające, regenerujące, ułożone pod kątem jednej „szczytowej” pozycji, do której przygotowujemy się przez całą sekwencję (peak pose). 

Wybierając zajęcia, warto kierować się z jednej strony swoimi potrzebami danego dnia, z drugiej – tym, czy odpowiada nam sposób prowadzenia zajęć konkretnego nauczyciela (w przypadku vinyasy dużo zależy od jego kreatywności i osobowości). To także zajęcia, podczas których bardzo rzadko korzysta się z pomocy – choć nie jest to sztywna reguła. Będą odpowiednim wyborem dla osób, które potrzebują urozmaicenia w ruchu i chcą pracować z ciałem całościowo.

YIN JOGA

Ten styl jogi nie wywodzi się z Indii – powstał w latach 70. XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Czerpie zarówno z tradycji hatha jogi (jogi kładącej nacisk na praktykę asan), jak i z Tradycyjnej Medycyny Chińskiej. Praktyka yin jogi (jak sama nazwa wskazuje – yin to symbol kobiecości, energii chłodniejszej, księżycowej) jest bardzo, bardzo spokojna – w asanach zatrzymujemy się na długo, zazwyczaj nawet na kilka minut, iszukamy w nich maksymalnego rozluźnienia. Stąd bardzo istotne w tej praktyce są wszelkie pomoce, przede wszystkim bolstery (wałki) i koce, a także klocki, czyli wszystko, co może pomóc w wygodnym ułożeniu ciała, dać mu podparcie. W takim wygodnym, stabilnym ułożeniu jesteśmy w stanie rozluźnić napięcia i pozwolić, by ciało poddało się działaniu grawitacji.

Taka praktyka przyda się wszystkim walczącym z dużym stresem, który kumuluje się w różnorodnych napięciach w ciele – spokojna praktyka i głębokie oddychanie w pozycjach pomogą ukoić przebodźcowany układ nerwowy. Yin joga będzie też dobrym urozmaiceniem i regeneracją dla osób, które na co dzień praktykują dynamicznie.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów

Cena zestawu: %bundleSum%
Anuluj