Czas realizacji zamówień 1-2 dni. Bezpłatna dostawa na terenie Polski od 249 zł. Wysyłamy do 25 krajów w Europie.

Szukaj

  • 0

Joga w czasach zarazy

Magdalena, 19 marzec 2020
Joga w czasach zarazy

W tym szczególnym i trudnym czasie z pewnością wielu z Was zastanawia się, jak najlepiej zadbać o odporność organizmu. Pandemia koronawirusa, pora przejściowa, niedobór słońca, duże skoki temperatury, a także stres, siedząca praca i życie w ciągłym biegu to czynniki, które nie sprzyjają naszemu zdrowiu. Dlatego zostań w domu i czas przymusowej kwarantanny domowej wykorzystaj, by nadrobić zaległości w tej sferze. Z pomocą przyjdzie Ci regularna praktyka jogi.

Wśród najważniejszych czynników mających wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego należy wymienić odpowiednio zbilansowaną dietę bogatą w witaminy i mikroelementy, regularny sen, suplementację witaminami, odpowiednie nawodnienie oraz (a może przede wszystkim) regularną aktywność fizyczną. Z jednej strony brzmi dość banalnie, ale jak się nad tym głębiej zastanowić, z pewnością każdy z nas ma nad czym pracować. Niedosypiamy albo nieregularnie jemy, a co gorsza żyjemy w ciągłym pędzie i stresie.

Dlatego jeśli masz teraz więcej czasu, by pomyśleć o sobie, jedz regularnie, dbaj by Twoja dieta zawierała dużo warzyw i owoców, unikaj cukru, pij co najmniej 2 litry wody na dobę, wysypiaj się i zażywaj witaminę D3. Ponadto regularnie ćwicz, a najlepiej odkurz swoją matę do jogi, bo joga to jedna z najzdrowszych form aktywności fizycznej. Dlaczego?

Joga – przepis na odporność

Joga to wyjątkowe połączenie aktywności fizycznej wymagającej niemałej siły, a także elementów rozciągania i medytacji. Właśnie ta złożoność sprawia, że joga jest tak zbawienna dla zdrowia.

W zasadzie każdy rodzaj wysiłku fizycznego uprawianego regularnie pomaga przywrócić prawidłowe krążenie krwi i limfy. Nie inaczej jest w przypadku jogi. Tu w poprawie krążenia szczególnie pomocne są pozycje odwrócone. W sposób fenomenalny wpływają na ukrwienie naszego mózgu. Dodatkowo pomagają oczyścić zatoki. Ale nie tylko trudne asany takie jak stanie na rękach czy głowie pozwolą Ci osiągnąć ten cel. Bardzo skuteczna będzie też pozycja psa z głową w dół czy zwykła i często niedoceniana uttanasana (głęboki skłon do przodu).

Joga oznacza także rozciąganie i rozluźnienie. Wiele asan nastawionych jest na przywrócenie poprawnego napięcia i zakresu działania poszczególnych grup mięśniowych. Wyjątkowo wartościowe dla Twojego zdrowia są pozycje otwierające klatkę piersiową, takie jak pozycja ryby, kobry, wielbłąda czy mostek. Pozwalają one znacznie poprawić sposób, w jaki oddychamy, a także stymulują przepływ krwi do grasicy, co bezpośrednio wpływa na poziom odporności naszego organizmu. Z kolei asany takie jak krowa i kot pomagają rozluźnić mięśnie międzyłopatkowe, kark i mięśnie szyi, co pozytywnie wpływa na zmniejszenie patologicznych napięć w tej okolicy oraz poprawia krążenie limfy i ukrwienie czaszki.

I wreszcie joga to medytacja. Techniki medytacyjne i savasana (świadomy relaks) stosowane w jodze zmniejszają negatywne skutki stresu, co również nie jest bez znaczenia dla prawidłowego funkcjonowania układu immunologicznego. Pranajama (ćwiczenia oddechowe) oprócz relaksu i dotlenienia mózgu, pomaga też w oczyszczaniu dróg oddechowych. Aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty, możesz wykorzystać zapachy oraz skorzystać z dodatkowych akcesoriów, np. woreczka z wypełnieniem z lawendy, który pomaga wejść w głębszy relaks.

Połączenie wysiłku fizycznego z elementami rozciągania i ćwiczeń rozluźniających oraz świadomego relaksu, które oferuje joga, ma pozytywny wpływ na układ hormonalny oraz zapewnienie mu odpowiedniej równowagi biochemicznej dzięki właściwej pracy grasicy i tarczycy. Wspomaga również proces trawienia, co usprawnia przyswajanie składników odżywczych oraz usuwanie toksyn z organizmu. W połączeniu z odpowiednią dietą zapewni dużo lepsze samopoczucie, więcej energii i znacznie poprawi Twoją odporność.

Jeśli zatem dotychczas zaniedbywałeś swoją praktykę, jak najszybciej sięgnij po matę do jogi i aktywnie powalcz o to, co najcenniejsze – własne zdrowie. I pamiętaj – póki co #zostanwdomu dla własnego bezpieczeństwa!

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów

Cena zestawu: %bundleSum%
Anuluj